Artykuł
Na talerzu

Witamina C

Jak zachować ją w posiłkach

Witamina C jest bardzo cennym składnikiem diety malucha. Niestety, dość nietrwałym. Obróbka termiczna jedzenia, w postaci gotowania czy smażenia, prowadzi do jej utleniania i wypłukiwania. Przeczytaj, co możesz zrobić, żeby warzywa, którymi karmisz dziecko, zawierały jak najwięcej witaminy C.


Podawaj dużo surowych jarzyn – oczywiście pod warunkiem, że w przypadku twojego malucha nie ma ku temu przeciwwskazań. W takiej formie są najzdrowsze! Pamiętaj, by wcześniej dokładnie je umyć.


Serwuj warzywa w formie sałatek, koniecznie z oliwą lub jogurtem. Te proste sosy zapobiegną utlenieniu witaminy C.


Jeśli warzywa trzeba ugotować, wrzucaj je na wrzącą wodę. Znacznie skróci to czas, w jakim witamina C będzie poddawana wysokiej temperaturze. Możesz też spróbować gotowania na parze – jest najzdrowsze. 


Nie wylewaj wywaru po gotowaniu – to właśnie w nim znajduje się większość warzywnych substancji odżywczych. Przygotowana na nim zupa będzie prawdziwą bombą witaminową!  


W sezonie, w którym trudno o świeże, surowe warzywa warto skorzystać z mrożonek. Mrożenie pozwala zachować większość substancji odżywczych.